O prehranskih dopolnilih in zdravju ...

6 prehranskih dopolnil za športnike

6 prehranskih dopolnil za športnike

Preglejte 6 naravnih prehranskih dopolnil za športnike. Izbrana dopolnila vsebujejo snovi, ki močno pripomorejo k regeneraciji po treningu, povečanju mišične mase in povečanju energije. Poglejte si jih. 

Prehranska dopolnila za športnike

Prehranska dopolnila za športnike

Razvejane aminokisline

Bolečine in utrujenost po treningu? Se kljub naporom ne znebite maščevja? Z aminokislinami dosežemo hitrejše okrevanje in sprostitev mišične mase. Obenem so izredno koristne za pomoč pri kurjenju maščob.

Spirulina alga vsebuje kar 62%  esencialne omega 3 in 6 maščobne kisline. Obenem je bogat vir vitaminov E, B6, folne kisline in B12 ter mineralov, kot so mangan, cink, baker in železo.

BIO spirulina alga v prahu & BIO spirulina alga tablete

dopolnila za šport

Kreatin

Kreatin je eno izmed najbolj priljubljenih prehranskih dopolnil za športnike. Uporablja se predvsem v fitnes-u in bodybuilding-u. Sposobnost kreatina je, da znatno poveča mišično maso, poveča pa tudi moč za visoko intenzivnoo vadbo. Poleg omenjenega povečuje raven energije in pospešuje obnovo mišic.

Kreatin v nosečnosti povečuje tveganje za cerebralno paralizo posledično bi lahko enako nevarnost prepostavljali v obdobju dojenja.

Linolna kislina

Določene raziskave lanolni kislini (CLA) pripisujejo proti rakavo delovanje, pozitiven vpliv na imunski sistem in lastnosti antioksidantaza. Nekatere raziskave nakazujejo tudi na pozitivne učinke pri gradnji mišične mase.

Viri linolne kisline so predvsem kravje mleko, maslo in skuta ter meso, še posebej jagnjetina, goveje meso, perutnina in svinjina.

Kot dodatek oz. ekstrakt jo je možno kupiti v vseh trgovinah s prehranskimi dopolnili, ki so osredotočene bolj na bodybuilding, npr. bodyfit-shop.com in proteini.si.

Prehranska dopolnila za športnike

Glutamin

Glutamin predstavlja 60% aminokislin v mišicah. Pri rekreativnem športu sicer vnos ni nujen, niti potreben. Ob pomanjkanju in pri resnem športu pa je obratno vnos zelo dobrodošel. Obstaja tudi v sintetični obliki (D, DL) ki pa je lahko toksičen, zato ni kaj dosti razmišljati.

Najdemo ga seveda v mesu, ribah, jajcih, mleku in mlečnih izdelkih, pa tudi v zelju, pšenici in špinači. Na voljo je tudi ekstrakt, torej se lahko kupi kot prehranski dodatek.

BCaa

L-levcin, L-valin in L-izolevcin. Kombinacija slednjih aminokislin tvori približno 30% skeletnih mišic obenem pa je bistvena pri sintezi beljakovin. Omenjene beljakovine BCAA spodbujajo izločanje anabolnih hormonov. BCAA tudi zmanjšujejo katabolizem mišic in pripomorejo k regeneraciji. BCAA predstavljajo tudi vir energije za telo, in tako preprečujejo razgradnjo lastnih beljakovin.